Selling Hitler / Najlacnejšie knihy
Selling Hitler

Kód: 02099312

Selling Hitler

Autor Nicholas J. OShaughnessy

Hitler was one of the few politicians who understood that persuasion was everything, deployed to anchor an entire regime in the confections of imagery, rhetoric and dramaturgy. The Nazis pursued propaganda not just as a tool, an i ... celý popis

43.13

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darujte túto knihu ešte dnes
  1. Objednajte knihu a vyberte Zaslať ako darček.
  2. Obratom obdržíte darovací poukaz na knihu, ktorý môžete ihneď odovzdať obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nič sa nestaráte.

Viac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Selling Hitler

Nákupom získate 106 bodov

Anotácia knihy

Hitler was one of the few politicians who understood that persuasion was everything, deployed to anchor an entire regime in the confections of imagery, rhetoric and dramaturgy. The Nazis pursued propaganda not just as a tool, an instrument of government, but also as the totality, the raison d'etre, the medium through which power itself was exercised. Moreover, Nicholas O'Shaughnessy argues, Hitler, not Goebbels, was the prime mover in the propaganda regime of the Third Reich - its editor and first author. Under the Reich everything was a propaganda medium, a building-block of public consciousness, from typography to communiques, to architecture, to weapons design. There were groups to initiate rumours and groups to spread graffiti. Everything could be interrogated for its propaganda potential, every surface inscribed with polemical meaning, whether an enemy city's name, an historical epic or the poster on a neighbourhood wall. But Hitler was in no sense an innovator - his ideas were always second- hand. Rather his expertise was as a packager, fashioning from the accumulated mass of icons and ideas, the historic debris, the labyrinths and byways of the German mind, a modern and brilliant political show articulated through deftly managed symbols and rituals. The Reich would have been unthinkable without propaganda - it would not have been the Reich.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Książki po angielsku Humanities History Military history

43.13

Obľúbené z iného súdka



Osobní odběr Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Nakupte za 59,99 € a
máte doručení zdarma.

Twoja lokalizacja: