Regulamin / Najlacnejšie knihy

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

obchodné spoločnosti Libristo Media s.r.o.,

IČO: 04448367, so sídlom Sychrov 55, 755 01 Vsetín, Česká republika, zapísané u Krajského súdu v Ostravě, oddíl C, vložka 63649, ktorú zastupuje Lukáš Kavina, konateľ a Josef Žák, konateľ,, na predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na adrese https://www.najlacnejsie-knihy.sk.

  • To najdôležitejšie z obchodných podmienok:

  • Spôsob platby a možnosť doručenia si môžete vybrať počas objednávkového procesu.

  • Pokiaľ pri tovare uvádzame, že je skladom, potom sa zaväzujeme tovar dodať do doby uvedenej v košíku v sekcii doprava av potvrdzovacom e-maile.

  • Zákazník spotrebiteľ má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 30 dní. Od zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením urobeným voči nám. Môžete využiť aj náš formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

  • Bližšie informácie o reklamáciách a vratkách nájdete v našom reklamačnom poriadku.

  • Ochrana osobných údajov našich zákazníkov je pre nás veľmi dôležitá. Informácie o spracovaní osobných údajov nájdete v zásadách spracovania osobných údajov.

   

1 KTO SME?

Libristo Media s.r.o.,

sídlo: Sychrov 55, 755 01 Vsetín, Česká republika 

IČO: 04448367, 

DIČ: CZ04448367

spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Krajského súdu v Ostravě, oddíl C, vložka 63649, ktorú zastupuje Lukáš Kavina, konateľ a Josef Žák, konateľ,

(ďalej len „obchodník“ alebo „my“)

2 AKO SA S NAMI MÔŽETE SPOJIŤ A KDE NÁS NÁJDETE?

Kde nás nájdete: 

Osobne na adrese našom sídle: Libristo Media s.r.o., Sychrov 55, 755 01 Vsetín, Česká republika

Telefon: 02/210 210 99

E-mail: [email protected]

Reklamácia a vrátenie tovaru:

Najlacnejšie knihy, Frogman, P.O.Box 901, Detašované pracovisko - Sihoť, 911 05 Trenčín, Slovensko

Telefon: 02/210 210 99

E-mail: [email protected]

Pokiaľ vraciate tovar, informácie o vrátení tovaru vždy nájdete v potvrdzovacom e-maile k objednávke. Prípadne môžete kedykoľvek zaslať otázku ohľadom vrátenia tovaru na [email protected]. Budeme Vás kontaktovať a dohodneme sa na spôsobe vrátenia tovaru.

Náklady na vrátenie tovaru pri odstúpení od kúpnej zmluvy k nám znáša zákazník. V prípade vytknutia vady formou žiadosti o odstránenie vady sa s Vami vždy individuálne dohodneme.

3 ROZSAH PLATNOSTI A DÁTUM EXSPIRÁCIE VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENOK?

3.1 Voľba práva. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) obchodníka predávajúceho upravujú v súlade s § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb. Občiansky zákonník Českej republiky (ďalej len „občiansky zákonník“) vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvárané medzi nami a spotrebiteľmi alebo podnikateľmi (ďalej len „zákazník“ alebo „vy ”) prostredníctvom nášho internetového obchodu na adrese https://www.najlacnejsie-knihy.sk.

3.2 E-shop. Internetový obchod je nami prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese https://www.najlacnejsie-knihy.sk (ďalej len „webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).

3.3 Kto je považovaný za spotrebiteľa. Za spotrebiteľa je považovaná každá fyzická osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania s nami uzavrie kúpnu zmluvu, alebo s obchodníkom predávajúcim inak právne koná (ďalej len "spotrebiteľ").

3.4 Kto je považovaný za podnikateľa. Za podnikateľa je považovaná každá fyzická osoba alebo právnická osoba (napr. obchodná spoločnosť, družstvo, ústav), ktorá vykonáva samostatne na vlastný účet a zodpovednosť na základe živnostenského oprávnenia alebo iným spôsobom zárobkovú činnosť s úmyslom venovať sa tejto činnosti sústavne za účelom dosiahnutia zisku ( ďalej len "podnikateľská činnosť"). Táto osoba v rámci svojej podnikateľskej činnosti s obchodníkom uzavrie kúpnu zmluvu alebo s obchodníkom inak právne koná (ďalej len "podnikateľ"). Riadime sa zásadou, že pre zákazníka, ktorý uvedie svoje IČO, prípadne aj DIČ, platia ustanovenia týchto VOP vzťahujúce sa na podnikateľov.

3.5 Zoznámenie sa a odsúhlasenie VOP. Odoslaním objednávky (tlačidlo “Objednať s povinnosťou platby”) potvrdzujete, že ste sa zoznámili s VOP, vrátane oznámenia voči zákazníkom pred uzavretím kúpnej zmluvy podľa týchto VOP a výslovne s nimi súhlasíte v ich platnom a účinnom znení v okamihu tohto potvrdenia.

4 ČO PODĽA ZÁKONA MUSÍME OZNÁMIŤ VŠETKÝM ZÁKAZNÍKOM PRED UZATVORENÍM KÚPNEJ ZMLUVY?

4.1 Oprávnenie obchodníka a kontrolné orgány. Obchodník je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 108/2024 Z. z.  o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

4.2 Ilustračný charakter fotografií tovaru a služieb. Všetky fotografie na webovej stránke majú iba ilustračný charakter.

4.3 Tovar, cena, náklady. Nami ponúkaný tovar na webovej stránke a popis jeho hlavných vlastností je k dispozícii pri príslušnom tovare. Ceny tovaru sú uvedené vrátane DPH, vrátane zákonom stanovených poplatkov, okrem poplatkov za dopravu. Neúčtujeme si žiadne dodatočné náklady na telekomunikačné prostriedky (napr. pokiaľ nám budete volať na naše telefónne číslo, zaplatíte iba Vašu bežnú sadzbu telefonického hovoru).

4.4 Možnosti platby. Spôsoby platby a možnosti dopravy, ktoré ponúkame, sú podrobnejšie opísané počas procesu objednávky. Tieto informácie nájdete v sekcii “Doprava a platba” na webových stránkách. Tovar Vám doručíme prostredníctvom dopravcu, ktorého si zvolíte z nami ponúkaných možností.

4.5 Záväznosť objednávky. Odoslaním objednávky stlačením tlačidla na dokončenie objednávky v našom internetovom obchode zákazník vytvorí záväznú objednávku, ktorá zaväzuje zákazníka k platbe. Zákazník má možnosť pred odoslaním objednávky svoju objednávku skontrolovať a opraviť alebo zmeniť, ako je podrobnejšie popísané v časti 7 týchto VOP.

4.6 Záväznosť VOP. Odoslaním objednávky zároveň potvrdzujete, že ste sa zoznámili so znením týchto VOP.

4.7 Práva zákazníka z chybného plnenia. Práva zákazníka z chybného plnenia, prípadne zo záruky, a podmienky ich uplatnenia sú popísané v časti 13 týchto VOP,  alebo v našom reklamačnom poriadku.

5 ČO MUSÍME OZNÁMIT ZÁKAZNÍKOM SPOTREBITEĽOM PRED UZATVORENÍM KÚPNEJ ZMLUVY?

5.1 Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Zákazník spotrebiteľ má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu (pokiaľ nie je uvedené inak) v lehote 30 dní, ktorá začína plynúť najneskôr:

5.1.1 pri kúpnej zmluve odo dňa prevzatia tovaru; alebo

5.1.2 pri kúpnej zmluve s dodaním vo viacerých kusoch/častiach, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru; alebo

5.1.3 pri kúpnej zmluve, ktorej predmetom sú pravidelné opakované dodávky tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru; 

s tým, že spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred časovým okamihom špecifikovaným v čl. 5.1.1 až 5.1.3 tak, že nám oznámi svoj zámer od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením, napríklad vyplnením a odoslaním formulára pre odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo nám zašlite e-mail: [email protected].

5.2 Kedy NIE JE MOŽNÉ od kúpnej zmluvy ODSTÚPIŤ. Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od nasledujúcich zmlúv:

5.2.1 o dodávke tovaru, ktorý bol upravený a/alebo vytvorený na prianie zákazníka alebo pre jeho osobu;

5.2.2 o dodávke tovaru, ktorého cena závisí od výchyliek finančných trhov nezávislých na našej vôli, ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy;

5.2.3 o dodávke tovaru podliehajúceho rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nevratne zmiešaný s iným tovarom;

5.2.4 o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z dôvodu na ochranu zdravia alebo hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť, pokiaľ zákazník porušil ich pôvodný obal;

5.2.5 o doprave, na konkrétny termín alebo počas konkrétnej doby;

5.2.6 o poskytovaní digitálneho obsahu, pokiaľ nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vaším predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy a my sme Vám pred uzavretím kúpnej zmluvy oznámili, že v takom prípade nemáte právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

5.3 Povinnosť spotrebiteľa pri odstúpení od kúpnej zmluvy. Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný nám zaslať späť tovar nadobudnutý na základe kúpnej zmluvy, od ktorej odstúpil, najneskôr do 14 dní od okamihu odstúpenia od kúpnej zmluvy. Zákazník spotrebiteľ je povinný tovar zaslať späť alebo vrátiť kompletný, tj. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, všetkej dokumentácie, čistej, nepoškodenej a pokiaľ možno vrátane pôvodného balenia, v stave a v hodnote, v ktorej ich prevzal.

5.4 Zníženie hodnoty tovaru. Zákazník v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zodpovedá za zníženie hodnoty vráteného tovaru alebo späť zaslaného tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku nakladania s tovarom iným spôsobom, než ktorý je potrebný na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. V prípade, že nám bude vrátený poškodený či nekompletný tovar, zákazník je povinný nám uhradiť nárok na náhradu škody. Budeme vždy hodnotiť konkrétny prípad, aby sme zistili mieru poškodenia, znehodnotenia tovaru a určili jemu zodpovedajúci hodnotu nároku. V prípade zníženia hodnoty tovaru postupujeme tak, že zákazníkovi vraciame kúpnu cenu v plnej výške a až následne ho vyzývame na zaplatenie hodnoty nároku na náhradu škody za zníženie hodnoty tovaru. O týchto krokoch Vás budeme informovať na uvedenú elektronickú adresu (e-mailom) alebo telefonicky.

5.5 Adresa na vrátenie tovaru. Zasielajte tovar späť na adresu: Najlacnejšie knihy, Frogman, P.O.Box 901, Detašované pracovisko - Sihoť, 911 05 Trenčín. Neumožňujeme osobné odovzdanie.

5.6 Ako vrátiť tovar? Najjednoduchší spôsob na odstúpenie od kúpnej zmluvy a následného vrátenia tovaru je prostredníctvom nášho formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Ale máte samozrejme možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy aj iným jednoznačným vyhlásením. Akonáhle odstúpite od kúpnej zmluvy, zašleme Vám potvrdenie prijatia tohto oznámenia o odstúpení od zmluvy, prípadne sa Vás opýtame na údaje potrebné na vybavenie tejto požiadavky. Náklady na vrátenie tovaru pri odstúpení od kúpnej zmluvy hradí zákazník na svoje náklady. To platí aj v prípade, že tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou (predovšetkým pre jeho veľké rozmery atp.). V takom prípade ponesiete priame náklady spojené s vrátením tovaru vo výške od 80 EUR (presná čiastka bude vypočítaná dopravcom na základe váhy daného tovaru a bude oznámená zákazníkovi vopred).

5.7 Vrátenie kúpnej ceny. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy v lehote na odstúpenie sme povinní spotrebiteľovi vrátiť všetky peniaze, a to rovnakou platobnou metódou, ako pri prijatí peňazí, alebo na vami zvolený účet, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy. Vezmite na vedomie, že sme oprávnení Vám peniaze vrátiť až vo chvíli, keď od Vás obdržíme späť vrátený tovar.

5.8 Sťažnosti. Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťujeme prostredníctvom e-mailu [email protected].

5.9 Mimosúdne riešenie sporov. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi obchodníkom a zákazníkom z kúpnej zmluvy.

5.10 Európske spotrebiteľské centrum SR. Európske spotrebiteľské centrum v SR, Ministerstvo hospodárstva SR, Mierová 19, 827 15 Bratislava, internetová adresa: www.esc-sr.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

5.11 Recenzie. Pokiaľ budeme umožňovať vkladanie recenzií k produktom, bude ich môcť vkladať zákazník, u ktorého sme overili, že u nás tovar naozaj nakúpil. Bližšie informácie nájdete na našich webových stránkach.

5.12 Falošné alebo neúplné recenzie. Vyhradzujeme si právo nezverejniť recenzie zákazníkov, ktoré sú nepravdivé, obsahujú nevhodné výrazy alebo nesúvisia so zakúpeným tovarom.

5.13 Škoda spôsobená nesprávnymi alebo neúplnými informáciami. Zriekame sa akejkoľvek zodpovednosti za škody spôsobené nesprávnymi alebo neúplnými informáciami alebo radami, najmä v prípadoch, keď dosiahnutie určitého výsledku závisí od konania príjemcu rady alebo iných osôb, alebo od neovplyvniteľných skutočností či náhody.

5.14 Poučenie v súvislosti s digitálnym obsahom. Upozorňujeme spotrebiteľov, že neposkytujeme aktualizácie zakúpeného digitálneho obsahu.

6 UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET A ĎALŠIE PREDPOKLADY NA PRIJATIE OBJEDNÁVKY, VERNOSTNÝ PROGRAM

6.1 Registrácia ak nakúpim. Pokiaľ zákazník nakúpi tovar v našom e-shope, bude mu automaticky zriadený užívateľský účet, pokiaľ s tým nevysloví nesúhlas pred dokončením objednávky. Heslo k užívateľskému účtu si bude môcť zákazník nastaviť tak, že požiada o obnovu hesla. Zákazník môže využívať plne všetky výhody vernostného programu. Následne mu príde odkaz na nastavenie nového hesla na jeho e-mailovú adresu. Pri dokončení objednávky užívateľ potvrdí, že súhlasí s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a oboznámil sa so zásadami pre spracovanie osobných údajov.

6.2 Registrácia. Na základe registrácie zákazníka pomocou emailu a zvoleného bezpečného hesla, uskutočnenej na webovej stránke obchodu, môže zákazník pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Užívateľ potvrdí, že sa zoznámil a súhlasí s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a zásadami ochrany osobných údajov.

6.3 Funkcia užívateľského účtu. Zo svojho užívateľského rozhrania („Môj účet”) môže zákazník vykonávať objednávanie tovaru, sledovať stav vybavenia objednávok atp. (ďalej len „užívateľský účet“).

6.4 Povinnosť uvádzať pravdivé a správne údaje. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je zákazník povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je zákazník pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené zákazníkom v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom považované za správne.

6.5 Zablokovanie užívateľského účtu. Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a silným heslom. Zákazník je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu. Zákazník nie je oprávnený umožniť využívanie užívateľského účtu tretím osobám. Užívateľský účet môžeme zablokovať po piatich (5) neúspešných pokusoch o prihlásenie. Robíme tak z bezpečnostného hľadiska, aby nedošlo najmä k zneužitiu užívateľského účtu zákazníka. Pokiaľ bude Váš užívateľský účet zablokovaný, prosím kontaktujte nás na na e-maile [email protected].

6.6 Možnosť zrušiť užívateľský účet pri jeho nepoužívaní. Môžeme zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď zákazník svoj užívateľský účet dlhšie ako 1 rok nevyužíva, alebo v prípade, keď zákazník poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy v znení týchto VOP.

6.7 Nutná údržba. Zákazník berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na potrebnú údržbu.

7 AKO NA OBJEDNÁVKU A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

7.1 Vytvorenie objednávky. Vkladaním tovaru do košíka, zvolením spôsobu dopravy a platby za vybraný tovar a vyplnením kontaktných a fakturačných údajov vytvára zákazník na e-shope svoju objednávku.

7.2 Vlastnosti tovaru. Zákazník je povinný sa pred dokončením objednávky zoznámiť s vlastnosťami, druhom a odporúčaným spôsobom používania tovaru. Vykonaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa s týmito informáciami zoznámil a že týmto rozumie.

7.3 Kontrola objednávky. Pred dokončením objednávky je zákazníkovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil.

7.4 Proces odoslania objednávky. Objednávka je odoslaná kliknutím na tlačidlo na dokončenie objednávky a proces objednávky je tým ukončený. Odoslaním objednávky potvrdzuje zákazník, že odsúhlasil tieto všeobecné obchodné podmienky a čítal naše zásadami ochrany osobných údajov.

7.5 Pravdivosť údajov vyplnených v objednávke. Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne. Pokiaľ bude pri spracovaní objednávky zistené, že boli použité zjavne nepravdivé alebo neúplné údaje, môžeme objednávku odmietnuť, o čom budete vyrozumení e-mailom. Zákazník môže byť zodpovedný za škodu, ktorú uvedením zámerne nepravdivých alebo nesprávnych údajov spôsobí.

7.6 Dodatočné potvrdenie objednávky zákazníkom. Obchodník je oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať zákazníka o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad e-mailom alebo telefonicky) a ďalej je oprávnený požiadať zákazníka o upresnenie správnosti výberu množstva tovaru.

7.7 Kedy dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy? K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde okamihom stlačenia tlačidla na dokončenie objednávky.

7.8 Potvrdenie objednávky obchodníkom. Zákazník, ktorý dokončí objednávku, od nás dostane automatické potvrdenie o doručení objednávky na e-mailovú adresu.

7.9 Povinnosti obchodníka. Uzatvorením kúpnej zmluvy sa zaväzujeme odovzdať Vám zakúpený tovar a umožniť Vám nadobudnutie vlastníckeho práva k tovaru.

7.10 Povinnosti kupujúceho. Vy so uzatvorením kúpnej zmluvy zaväzujete tovar prevziať a uhradiť nám cenu tovaru.

7.11 Kópie VOP a formuláre na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Zákazník obdrží kópiu uzavretej kúpnej zmluvy na e-mail zákazníka, v znení platných VOP. Zákazník spotrebiteľ tiež obdrží formulár na odstupenie od kupnej zmluvy v zákonnej lehote.

7.12 Komunikačné prostriedky na diaľku. Zákazník súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté zákazníkovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí zákazník sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

7.13 Telefonická objednávka. Zákazník môže urobiť svoju objednávku tovaru aj telefonicky. Zákazník, ktorý takto dokončí objednávku, od nás dostane potvrdenie o vytvorení objednávky vrátane celkovej ceny za tovar a náklady spojené s balením a dodaním tovaru zvoleného zákazníkom na e-mailovú adresu zákazníka, ktorú uviedol v telefonickom hovore, spolu s týmito VOP, reklamačným poriadkom, zásadami ochrany osobných údajova formulárom pre odstúpenie od kúpnej zmluvy. K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde okamihom doručením potvrdenia o prijatí objednávky na e-mailovú adresu zákazníka uvedenú v objednávke.

8 CENA TOVARU A SPÔSOBY PLATBY

8.1 Cena. Všetky ceny tovaru sú uvedené v eurách (EUR) a sú uvedené vrátane DPH.

8.2 Spôsob platby. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy nám môžete uhradiť:

A. bezhotovostným prevodom na bankový účet uvedený pri objednávke,

B. platobnou kartou,

C. v hotovosti pri platbe na dobierku či pri osobnom odbere,

D. prostredníctvom elektronickej peňaženky (Apple Pay, Google Pay, PayPal),

E. faktúrou pokiaľ je kupujúcim škola, škôlka alebo štátna inštitúcia a do poznámky uvedie “Platba na faktúru”;

Spôsob platby tovaru si zákazník zvolí pri objednávke v priebehu objednávky. Viac informácií o jednotlivých spôsoboch platby nájdete aj v sekcii “Možnosti platby” na webových stránkach.

8.3 Záloha na cenu tovaru. Môžeme po zákazníkovi požadovať zálohu či inú obdobnú platbu.

8.4 Cena za balné a ďalšie náklady spojené s objednávkou. Spoločne s kúpnou cenou je nám zákazník povinný zaplatiť aj prípadné náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške, ako aj príplatok za zvolený spôsob platby. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru. Pred záväzným dokončením objednávky bude zákazník informovaný o konečnej cene obsahujúcej náklady balného a dopravného.

8.5 Evidencia tržieb. Podľa zákona o evidencii tržieb je obchodník predávajúci povinný vystaviť zákazníkovi účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.

8.6 Zľavy z ceny tovaru. Prípadné zľavy z ceny tovaru nami poskytnuté zákazníkom nie je možné vzájomne kombinovať.

8.7 Nereálna cena tovaru. V prípade zobrazenia nereálnej ceny v hodnote 0 EUR (slovom nula euro) alebo zobrazenia vysoko netrhovej ceny, kedy za netrhovú cenu je považovaná taká cena, ktorá je pod našou nákupnou cenou, si vyhradzujeme právo túto položku odstrániť z objednávky. Zákazník bude o tejto skutočnosti informovaný na e-mail zákazníka.

8.8 Forma faktúry. Faktúru Vám zašleme na adresu zákazníka, a to spoločne so zakúpeným tovarom.

8.9 Vernostný program Libroamanto. Registrovaní zákazníci vo svojom užívateľskom účte zbierajú uskutočneným nákupom tovaru body na svoje "bodové konto". Každá položka v ponuke na našej webovej stránke je ocenená určitým počtom bodov. Počet bodov za konkrétnu položku je možné vidieť na karte tovaru. Aktuálny stav bodového konta je uvedený po prihlásení k svojmu užívateľskému účtu. V ďalšom nákupe je možné body vymeniť za odmenu. Odmena je ponúknutá pri dokončení objednávky. Registrovaní zákazníci získavajú dodatočnú zľavu 5% na ďalší nákup. Zľavu je potrebné uplatniť do 12 mesiacov od poslednej prevzatej a zaplatenej objednávky, potom stráca platnosť. Viac o našom vernostnom programe sa dozviete tu.

8.10 V niektorých prípadoch budete platiť náklady na dopravu vybranej odmeny v rámci vernostného programu. Prosím vezmite na vedomie, že pokiaľ budete počas objednávky pridávať do nákupného košíka taktiež vybrané odmeny získané v rámci vernostného programu, budú Vám zaslané na Vaše náklady v prípade, že je predmetom kúpnej zmluvy iba digitálny obsah, pre ktorý nie je potrebné využiť služby dopravcu. Pokiaľ sa napriek tomu rozhodnete, aby Vám bola vybraná odmena zaslaná v tejto situácii zaslaná na Vami zvolenú adresu, budete vyzvaní a upozornení, že náklady na prepravu odmeny bude hradiť práve Vy.

8.11 Darčekové poukazy. Našim zákazníkom ponúkame možnosť zakúpenia elektronických darčekových poukazov v ľubovoľnej hodnote. Každý poukaz má svoj jedinečný kód a bude zaslaný po uhradení kúpnej ceny na vašu e-mailovú adresu. Je možné využiť vždy len celú výšku poukazu, nie ho využiť po častiach. Poukaz má platnosť 12 mesiacov od jeho zakúpenia. Pre uplatnenie darčekového poukazu na webových stránkach je nutné vyplniť pole v sekcii "košík", kde uvediete jedinečný kód darčekového poukazu. Hodnota darčekového poukazu je odpočítaná z celkovej ceny vášho nákupu v košíku. Prosím vezmite na vedomie, že kód poukazu Vám bude zaslaný v elektronickej forme. Dbajte na zvýšenú opatrnosť s jeho ďalším nakladaním. Falšovanie či pozmenenie poukazu nie je dovolené. Jeho falšovanie môže byť aj trestným činom. Nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, že bol už darčekový poukaz využiť.

9 VŠETKO, ČO BY STE MALI VEDIEŤ O DODANÍ TOVARU

9.1 Dopravca. Zákazníkovi je podľa jeho voľby tovar zaslaný prostredníctvom dopravcu, ktorého si zákazník zvolil v priebehu objednávky z nami ponúkaných možností alebo osobným prevzatím z nami ponúkaných možností. Viac informácií nájdete na webových stránkach.

9.2 Dodacia doba. Doba dodania sa líši v závislosti od dostupnosti daného tovaru a krajiny doručenia. Predpokladanú dobu dodania tovaru uvádzame v rámci objednávkového procesu a môžete ju tiež nájsť v potvrdzovacom e-maile. Pokiaľ sa predpokladaná doba doručenia zmení, budete o tom vždy informovaní na e-mail.

9.2.1 Pokiaľ je pri tovare uvedené, že je skladom, potom sa zaväzujeme tovar dodať do doby uvedenej v košíku v sekcii „doprava“ a podľa dodacích lehôt jednotlivých spolupracujúcich dopravcov. Niekedy sa nám môže stať, že tovar označený „skladom“ sa vypredá v krátkom časovom okamihu. Pokiaľ by nastala situácia, že bude tovar vyčerpaný a nebudeme schopní dodať Vami objednaný tovar v stanovenej dobe, potom Vás budeme kontaktovať, aby sme sa dohodli na ďalšom postupe.

9.2.2 Tovar bude spravidla dodaný do 30 dní. V určitých situáciách však môže byť doba doručenia dlhšia. Najmä sa jedná o predpredaj doposiaľ nevydaných kníh, dotlač kníh k určitému dátumu, prípadne naša služba vyhľadávania kníh či prípady, kedy je dostupnosť knihy neznáma. O tomto budete vždy vopred informovaní.

9.2.3 Vždy sa snažíme doručiť objednávku k zákazníkovi čo najskôr.

9.3 Spôsob dopravy, osobné prevzatie. Zákazník má na výber zvoliť si dopravu tovaru na ľubovoľnú adresu prostredníctvom nášho zmluvného dopravcu za prepravnú cenu, ktorá je uvedená v priebehu objednávky.

9.4 Prevzatie tovaru. Pri preprave tovaru zákazníkovi spotrebiteľovi je nami tovar odovzdaný v okamihu, keď dopravca odovzdá tovar zákazníkovi na mieste odovzdania (spravidla prvé dvere/vrata/brána v mieste dodania určené zákazníkom). Práve okamihom prevzatia tovaru zákazníkom prechádza na zákazníka nebezpečenstvo škody a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru. V prípade osobného odberu tovaru zákazníkom sa tovar považuje za dodaný v okamihu prevzatia zákazníkom alebo inou osobou určenou zákazníkom.

9.5 Náklady na zvláštny spôsob prepravy. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky zákazníka, nesie zákazník riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

9.6 Opakované doručenie a náklady s tým spojené. V prípade, že je z dôvodov na strane zákazníka nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bol určený v objednávke, je zákazník povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. Ak si kupujúci už raz neprevezme tovar doručovaný na dobierku, potom je obchodník oprávnený pri opakovanom doručení tovaru na žiadosť kupujúceho požadovať náhradu nákladov s opakovaným doručovaním. Súčasne je obchodník oprávnený pri ďalšej objednávke kupujúceho žiadať od kupujúceho platbu vopred z dôvodu ochrany svojich záujmov a predchádzania vzniku škody.

9.7 Škoda, ktorá môže vzniknúť obchodníkovi neprevzatím tovaru. Ak neprevezme zákazník spotrebiteľ tovar pri jeho dodaní dopravcom, tovar je následne vrátený obchodníkovi a súčasne zákazník spotrebiteľ od kúpnej zmluvy neodstúpi v lehote 14 dní od márneho doručenia tovaru, je obchodník oprávnený požadovať po zákazníkovi náklady účtované dopravcom na dodanie tovaru späť obchodníkovi. Tento náklad predstavuje pre obchodníka škodu, ktorá vznikla porušením zákonných povinností zákazníka v zmysle § 420 ods. 1 občianskeho zákonníka. Obchodník je súčasne oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 8 EUR (slovom: osem eur) bez DPH za každý deň uskladnenia tovaru a ďalej je obchodníki oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

9.8 Neprevzatie tovaru vo vzťahu k podnikateľovi. Ak neprevezme zákazník podnikateľ tovar pri jeho dodaní prepravcom, tovar je následne vrátený nám ako obchodníkovi, sme oprávnení požadovať po zákazníkovi náklady účtované prepravcom na dodanie tovaru späť na našu adresu. Tento náklad predstavuje pre obchodníka škodu, ktorá vznikla porušením zákonných povinností zákazníka podnikateľa v zmysle § 420 ods. 1 občianskeho zákonníka. Obchodník je súčasne oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 8 EUR (slovom: osem eur) bez DPH za každý deň uskladnenia tovaru a ďalej je obchodníéki oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

9.9 Možnosť započítania nárokov. Nárok na úhradu nákladov za uskladnenie tovaru a nárok na náhradu škody porušením zákonných povinností zákazníka podľa tejto časti VOP sme oprávnení v súlade s občianskym zákonníkom jednostranne započítať proti nároku zákazníka na vrátenie kúpnej ceny.

9.10 Povinnosť zákazníka pri prevzatí tovaru. Zákazník je povinný tovar pri jeho prevzatí skontrolovať a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach (najmä či zákazník obdržal správny druh tovaru, či má tovar dohodnutú akosť, či tovar vo svojom balení obsahuje všetko, čo podľa návodu obsahovať má). V prípade viditeľného poškodenia zásielky dopravcom je zákazník povinný takú zásielku neprevziať od dopravcu vôbec. Nenesieme zodpovednosť za škody spôsobené dopravcom, prípadne neskorým doručením tovaru, nech bolo oneskorenie spôsobené z akéhokoľvek dôvodu.

9.11 Práva z chýb. Práva zákazníkov v prípade uplatnenia práva z vád sa riadia podľa nášho reklamačného poriadku a podľa príslušných právnych predpisov slovenského práva, najmä občianskeho zákonníka.

10 VÝHRADA VLASTNÍCTVA

10.1 Úplné zaplatenie kúpnej ceny. Vyhradzujeme si u zákazníkov výhradu vlastníctva k tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny podľa príslušnej kúpnej zmluvy.

10.2 Výhrada voči zákazníkom podnikateľom. Pre zákazníkov podnikateľov si vyhradzujeme vlastníctvo k tovaru, pokiaľ nie sú uhradené všetky pohľadávky, ktoré voči Vám máme. Zákazník je povinný nakladať s tovarom s výhradou vlastníctva s riadnou starostlivosťou a poistiť ich na svoje náklady dostatočne, pre prípad poškodenia na hodnotu nového tovaru.

11 ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

11.1 Právo spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Právo zákazníka spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa riadi podľa ustanovení uvedených v časti 5 týchto VOP.

11.2 Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy prislúcha iba spotrebiteľom. Zákazníci podnikatelia majú právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktoré im umožňujú príslušné právne predpisy. Zákazník podnikateľ nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní, toto právo prislúcha iba spotrebiteľovi. Za predpokladu, že nám zákazník podnikateľ vráti tovar a ak sa nejedná o uplatnenie práva z vád podľa Občianskeho zákonníka, sme oprávnení účtovať náklady na skladovanie tohto tovaru podľa bodu 9.7 a 9.8 týchto VOP a zároveň vyzveme zákazníka podnikateľa na spätný odber tohto tovaru.

11.3 Pokiaľ zákazník neuhradí kúpnu cenu. Sme oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy najmä v prípade, keď zákazník neuhradil riadne a včas kúpnu cenu.

11.4 Postup pri vypredaní zásob. Sme oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob tovaru, alebo z dôvodu nedostupnosti objednaného tovaru. Ďalej môžeme od kúpnej zmluvy odstúpiť najmä v prípade, keď zákazník neuhradil riadne a včas kúpnu cenu alebo odmietol prevziať tovar.

11.5 Darček. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý zákazníkovi darček, je darovacia zmluva medzi nami a zákazníkom uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy zákazníkom, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a zákazník je nám povinný vrátiť aj poskytnutý darček.

12 PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA

12.1 Odkaz na občiansky zákonník. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa spravujú príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä občianskym zákonníkom.

12.2 Odkaz na reklamačný poriadok. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace s našou zodpovednosťou za vady tovaru je upravené v našom reklamačnom poriadku.

13 OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

13.1 Zásady ochrany osobných údajov. Ochrana osobných údajov našich zákazníkov je pre nás veľmi dôležitá. Pravidlá pre nakladanie s osobnými údajmi a pravidlá pre zasielanie obchodných oznámení sú upravené v našich zásadách ochrany osobných údajov.

13.2 Obchodné oznámenie. Zasielame zákazníkom obchodné oznámenia s ponukou súvisiacich služieb, a to na e-mail zákazníka (obchodné oznámenie pre zákazníkov). E-mailová adresa je osobným údajom a je spracúvaná v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov ao voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) za účelom zasielania obchodných oznámení na základe nášho oprávneného záujmu propagovať naše obdobné výrobky a služby. Zákazník sa môže z odberu obchodných oznámení kedykoľvek odhlásiť.

13.3 Cookies. Používame tzv. súbory cookies, ktoré môžu byť ukladané na koncovom zariadení (buď na základe súhlasu, alebo na ochranu našich oprávnených záujmov). Preferencie si môže zákazník nastaviť priamo na našich webových stránkach, kde nájde informácie o používaní súborov cookies.

14 VYŠŠIA MOC

14.1 Čo je vyššia moc. Za vyššiu moc sa pre potreby týchto VOP považuje akákoľvek prekážka, ktorá nastala nezávisle na vôli predajca a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by predajca túto prekážku alebo jej následky odvrátila, prekonala alebo predvídala. Účinky vylučujúce zodpovednosť sú obmedzené iba na dobu, kým trvá prekážka, s ktorou sú tieto účinky spojené.

14.2 Vylúčenie zodpovednosti obchodníka. Po dobu trvania vyššej moci obchodník nezodpovedá za neplnenie svojich povinností z kúpnej zmluvy, poťažmo týchto VOP.

15 ČO BY STE MALI VEDIEŤ NA ZÁVER

15.1 Akým právom sa náš právny vzťah riadi? Právny vzťah medzi nami sa bude riadiť právnym poriadkom Českej republiky, najmä občianskym zákonníkom. To platí aj v prípade existencie tzv. medzinárodného prvku. Sme si však vedomý, že zákazník spotrebiteľ nemôže byť touto voľbou zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku krajiny, kde má obvyklé bydlisko.

15.2 Záväzok rešpektovať práva spotrebiteľov. V prípade neúmyselného rozporu ustanovení týchto VOP so zákonnými predpismi na ochranu spotrebiteľa majú prednosť tieto ustanovenia a obchodník sa zaväzuje ich takto dodržiavať.

15.3 Neplatné alebo neúčinné ustanovenie VOP. Ak je niektoré ustanovenie VOP neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.

15.4 Medzinárodný prvok. V prípade existencie medzinárodného prvku si dojednávame, že sa právny vzťah medzi nami bude riadiť právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä občianskym zákonníkom. Touto voľbou práva v súlade s článkom 3 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008, zo 17. júna 2008, o rozhodnom práve pre zmluvné záväzkové vzťahy (ďalej len „Rím I”) však nesmie byť užívateľ spotrebiteľ touto voľbou pozbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku krajiny jeho obvyklého bydliska podľa článku 6 ods. 2 Rím I.

15.5 Vylúčenie Viedenského dohovoru. Zmluvné strany sa dohodli, že výslovne vylučujú použitie Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (United Nations Convention on Contracts for International Sale of Goods, alebo aj Viedenský dohovor), a to v súlade s článkom 6 tohto dohovoru.

15.6 Spory a príslušnosť. Zmluvné strany si ďalej dojednávajú, že na riešenie prípadných sporov z kúpnej zmluvy, kde je prítomný medzinárodný prvok, budú vždy miestne príslušné súdy Českej republiky, miestne určené podľa nášho sídla. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľov podľa osobitných právnych predpisov. Zmluvným jazykom je český jazyk.

15.7 Archivovanie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva v znení VOP je nami archivovaná v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím stranám.

15.8 Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP je formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy.

15.9 Pokiaľ si dojednáme odlišné podmienky uzavretia kúpnej zmluvy. Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Ustanovenia odchylné od VOP je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.

15.10 Nevyhnutnosť prijatia VOP pre uzavretie kúpnej zmluvy. Prijatie týchto VOP je dobrovoľné, ale je nevyhnutné na vytvorenie užívateľského účtu alebo objednávky zákazníkom.

15.11 Platnosť VOP. Tieto VOP sú platné od 1.8.2024 a ruší platnosť predchádzajúcich obchodných podmienok.

 

Przewodnik zakupów



Osobní odběr Bratislava a 7784 dalších

Copyright ©2008-25 najlacnejsie-knihy.sk Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Nakupte za 59,99 € a
máte doručení zdarma.

Twoja lokalizacja: