Business and Environmental Policy / Najlacnejšie knihy
Business and Environmental Policy

Kód: 04560978

Business and Environmental Policy

Autor Michael E. Kraft, Sheldon Kamieniecki

It is well known that American businesses make an effort to influence environmental policy by attempting to set the political agenda and to influence regulations and legislation. This book examines what is not so well known: the e ... celý popis

15.46

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darčekový poukaz: Radosť zaručená
  1. Darujte poukaz v ľubovoľnej hodnote, a my sa postaráme o zvyšok.
  2. Poukaz sa vzťahuje na všetky produkty v našej ponuke.
  3. Elektronický poukaz si vytlačíte z e-mailu a môžete ho ihneď darovať.
  4. Platnosť poukazu je 12 mesiacov od dátumu vystavenia.

Objednať darčekový poukazViac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Business and Environmental Policy

Nákupom získate 38 bodov

Anotácia knihy

It is well known that American businesses make an effort to influence environmental policy by attempting to set the political agenda and to influence regulations and legislation. This book examines what is not so well known: the extent to which business succeeds in its policy interventions. In Business and Environmental Policy, a team of distinguished scholars systematically analyzes corporate influence at all stages of the policy process, focusing on the factors that determine the success or failure of business lobbying in Congress, state legislatures, local governments, federal and state agencies, and the courts. These experts consider whether business influence is effectively counterbalanced by the efforts of environmental groups, public opinion, and other forces.The book also examines the use of the media to influence public opinion--as in the battle over drilling in the Arctic National Wildlife Refuge--and corporations' efforts to sway elections by making campaign contributions. Because the book goes well beyond the existing literature--much of which is narrow, descriptive, and anecdotal--to provide broad-based empirical evidence of corporate influence on environmental policy, it makes an original and important contribution and is appropriate for a variety of undergraduate and graduate courses.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky Society & social sciences Politics & government Central government

15.46

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: