Hitchcock's Cryptonymies v2 / Najlacnejšie knihy
Hitchcock's Cryptonymies v2

Kód: 04729523

Hitchcock's Cryptonymies v2

Autor Tom Cohen

In the first "The Man Who Knew Too Much, Alfred Hitchcock films a clay pigeon crossing the sky, a dark disc resembling a black sun. When the same work takes viewers into a temple for sun worshippers (it turns out to be a front for ... celý popis

37.06


Skladom u dodávateľa v malom množstve
Odosielame za 12 - 17 dní

Potrebujete viac kusov?Ak máte záujem o viac kusov, preverte, prosím, najprv dostupnosť titulu na našej zákazníckej podpore.


Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darčekový poukaz: Radosť zaručená
  1. Darujte poukaz v ľubovoľnej hodnote, a my sa postaráme o zvyšok.
  2. Poukaz sa vzťahuje na všetky produkty v našej ponuke.
  3. Elektronický poukaz si vytlačíte z e-mailu a môžete ho ihneď darovať.
  4. Platnosť poukazu je 12 mesiacov od dátumu vystavenia.

Objednať darčekový poukazViac informácií

Viac informácií o knihe Hitchcock's Cryptonymies v2

Nákupom získate 92 bodov

Anotácia knihy

In the first "The Man Who Knew Too Much, Alfred Hitchcock films a clay pigeon crossing the sky, a dark disc resembling a black sun. When the same work takes viewers into a temple for sun worshippers (it turns out to be a front for spies), another black orb is introduced: a black marble used to hypnotize initiates. Tom Cohen traces this motif--and many other--seeing it as an explicit challenge both to Enlightenment-era protocols of representation and to the auteurism that has defined studies of Hitchcock. This second volume presents the director's works as a radical collage of images and absences, letters and numbers, citations and sound that together mark Hitchcock as a knowing figure who was entirely aware of his--and cinema's--place at the dawn of a global media culture, as well as of the cinema's revolutionary impact on perception and memory. Cohen's provocative interrogation culminates in an innovative close analysis of "To Catch a Thief, a work disregarded by the critical establishment as being merely light entertainment. Cohen sees Hitchcock's films as "war machines"--hiding in plain sight at the center of the film canon--designed as much to erode traditional models of home, family, and state as to sabotage increasingly obsolete ways of seeing and knowing.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky The arts Film, TV & radio Films, cinema

37.06

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: