Italy's Top Products in World Trade / Najlacnejšie knihy
Italy's Top Products in World Trade

Kód: 09193155

Italy's Top Products in World Trade

Autor Marco Fortis, Stefano Corradini, Monica Carminati

This book analyzes Italy s external competitiveness in detail and introduces a new index, devised by Marco Fortis and Stefano Corradini for Fondazione Edison, that highlights the strengths of Italy s foreign trade. Compared with t ... celý popis

70.87


Skladom u dodávateľa v malom množstve
Odosielame za 12 - 17 dní

Potrebujete viac kusov?Ak máte záujem o viac kusov, preverte, prosím, najprv dostupnosť titulu na našej zákazníckej podpore.


Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darujte túto knihu ešte dnes
  1. Objednajte knihu a vyberte Zaslať ako darček.
  2. Obratom obdržíte darovací poukaz na knihu, ktorý môžete ihneď odovzdať obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nič sa nestaráte.

Viac informácií

Viac informácií o knihe Italy's Top Products in World Trade

Nákupom získate 175 bodov

Anotácia knihy

This book analyzes Italy s external competitiveness in detail and introduces a new index, devised by Marco Fortis and Stefano Corradini for Fondazione Edison, that highlights the strengths of Italy s foreign trade. Compared with the Trade Performance Index compiled and updated annually by UNCTAD/WTO s International Trade Centre, the Fortis-Corradini Index (FCI) provides greater sectorial detail by referring to 5117 products identified according to the six-digit HS 1996 international classification available on the UN Comtrade database. The new index confirms that, contrary to widespread opinion, Italy is one of the world s most competitive countries, with an extraordinary position of leadership in world trade. Thus, according to the FCI, for 932 products Italy was either first, second or third worldwide in terms of foreign trade surplus in 2012. Furthermore, the FCI reveals, for example, that only three countries (China, Germany and the United States) surpassed Italy in 2012 in terms of the number of first, second and third places in their trade balance worldwide. In presenting the FCI and meticulous statistical data, this highly original study will be of wide interest.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky Economics, finance, business & management Economics International economics

70.87

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: