Pop Art / Najlacnejšie knihy
Pop Art

Kód: 00199015

Pop Art

Autor Tilman Osterwold

Less a distinct style than the concrete expression of being in a particular era, Pop art began as a revolt against mainstream approaches to art and culture and evolved into a wholesale interrogation of modern society, consumer cul ... celý popis

30.53

Bežne: 35.24 €

Ušetríte 4.72 €


Očakávaný dotlač
Termín neznámy

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darčekový poukaz: Radosť zaručená
  1. Darujte poukaz v ľubovoľnej hodnote, a my sa postaráme o zvyšok.
  2. Poukaz sa vzťahuje na všetky produkty v našej ponuke.
  3. Elektronický poukaz si vytlačíte z e-mailu a môžete ho ihneď darovať.
  4. Platnosť poukazu je 12 mesiacov od dátumu vystavenia.

Objednať darčekový poukazViac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Pop Art

Nákupom získate 76 bodov

Anotácia knihy

Less a distinct style than the concrete expression of being in a particular era, Pop art began as a revolt against mainstream approaches to art and culture and evolved into a wholesale interrogation of modern society, consumer culture, and the role of the artist and artwork. The movement’s primary provocation was to defy ideas of the artistic canon or “originality” by integrating mass market imagery into their works. Whether advertising slogans, famed Hollywood faces, comic-strip-style characters, or the packaging of consumer products, the likes of Robert Rauschenberg, Claes Oldenburg, Andy Warhol, and Roy Lichtenstein knowingly reproduced mundane, everyday images from popular culture. At the same time, Pop art reduced the role of the individual and challenged the notion of originality by deploying mass production techniques such as screen printing. Like a hall of mirrors, the resulting works came to interrogate both the ideas and desires of contemporary culture, and its state of simulacra, whereby images, substitutes, and representations come to define the experience of “reality.” In this book, Tilman Osterwold explores the styles, sources, and stars of the Pop Art phenomenon. From Lichtenstein’s comic-book aesthetics to Warhol’s images of Marilyn, it explores how a movement that interrogated the icons of its time came to produce icons of its own. The author Tilman Osterwold studied art history, archaeology, philosophy, and psychology, obtaining his PhD in art history in 1969. After teaching at university for many years, he was director of the Württembergischer Kunstverein from 1973 to 1993. He has organized numerous exhibitions and published widely on the subject of 20th century art and culture.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky The arts History of art / art & design styles History of art & design styles: from c 1900 -

30.53

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: