Propaganda and the Role of the State in Inter-War Britain / Najlacnejšie knihy
Propaganda and the Role of the State in Inter-War Britain

Kód: 04523034

Propaganda and the Role of the State in Inter-War Britain

Autor Mariel Grant

This is a study of government publicity activities in Britain between the wars. Mariel Grant focuses on the development of public relations bureaux and information services in Whitehall. She shows how during the inter-war period ... celý popis

60.09

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darčekový poukaz: Radosť zaručená
  1. Darujte poukaz v ľubovoľnej hodnote, a my sa postaráme o zvyšok.
  2. Poukaz sa vzťahuje na všetky produkty v našej ponuke.
  3. Elektronický poukaz si vytlačíte z e-mailu a môžete ho ihneď darovať.
  4. Platnosť poukazu je 12 mesiacov od dátumu vystavenia.

Objednať darčekový poukazViac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Propaganda and the Role of the State in Inter-War Britain

Nákupom získate 149 bodov

Anotácia knihy

This is a study of government publicity activities in Britain between the wars. Mariel Grant focuses on the development of public relations bureaux and information services in Whitehall. She shows how during the inter-war period publicity came to be regarded as a legitimate and necessary task of democractic government, and that although government departments pursued propaganda activities with different motives and divergent persepectives, they adopted a similar approach to both the tool and their audience. Dr Grant explores a variety of differnt issues and campaigns, including the Post Office's attempts to make the public 'telephone conscious', the Ministry of Health's sex education efforts, the multi-departmental and protracted 'Drink More Milk' campaign. She shows how the experiences and developments of the 1920s and 1930s contributed to the decision in 1939 to establish the propaganda ministry designed to manage wartime publicity and shape public opinion. The book offers valuable insights into the nature of propaganda and its management, and contributes to our understanding of the changing role of the state in modern British society.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky Humanities History Regional & national history

60.09

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: