Screening Culture, Viewing Politics / Najlacnejšie knihy
Screening Culture, Viewing Politics

Kód: 04937119

Screening Culture, Viewing Politics

Autor Purnima Mankekar

In Screening Culture, Viewing Politics Purnima Mankekar presents a cutting-edge ethnography of television-viewing in India. With a focus on the responses of upwardly-mobile, yet lower-to-middle class urban women to state-sponsored ... celý popis

158.59

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darčekový poukaz: Radosť zaručená
  1. Darujte poukaz v ľubovoľnej hodnote, a my sa postaráme o zvyšok.
  2. Poukaz sa vzťahuje na všetky produkty v našej ponuke.
  3. Elektronický poukaz si vytlačíte z e-mailu a môžete ho ihneď darovať.
  4. Platnosť poukazu je 12 mesiacov od dátumu vystavenia.

Objednať darčekový poukazViac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Screening Culture, Viewing Politics

Nákupom získate 392 bodov

Anotácia knihy

In Screening Culture, Viewing Politics Purnima Mankekar presents a cutting-edge ethnography of television-viewing in India. With a focus on the responses of upwardly-mobile, yet lower-to-middle class urban women to state-sponsored entertainment serials, Mankekar demonstrates how television in India has profoundly shaped women's place in the family, community, and nation, and the crucial role it has played in the realignment of class, caste, consumption, religion, and politics. Mankekar examines both "entertainment" narratives and advertisements designed to convey particular ideas about the nation. Organising her study around the recurring themes in these ads and shows-Indian womanhood, family, community, constructions of historical memory, development, integration, and sometimes violence - Mankekar dissects both the messages televised and her New Delhi subjects' perceptions of and reactions to these messages. In the process, she presents anecdotes and dialogue that reveal the texture of these women's daily lives, social relationships, and everyday practices. Throughout her study, Mankekar remains attentive to the tumultuous historical and political context in the midst of which these programs' integrationalist messages are transmitted, to the cultural diversity of the viewership, and to her own role as ethnographer. In an enlightening epilogue she describes the effect of satellite television and trans-national programming on India in the 1990s. Through its ethnographic and theoretical richness, Screening Culture, Viewing Politics forces a re-examination of the relationship between mass media, social life, and identity and nation formation in non-Western contexts. As such, it represents a major contribution to a number of fields, including media and communication studies, feminist studies, anthropology, South Asian studies, and cultural studies.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky Society & social sciences Society & culture: general Social groups

158.59

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: