Commerce of Cartography / Najlacnejšie knihy
Commerce of Cartography

Kód: 04548284

Commerce of Cartography

Autor Mary Sponberg Pedley

Though the political and intellectual history of mapmaking in the eighteenth century is well established, the details of its commercial revolution have until now been widely scattered. In "The Commerce of Cartography," Mary Pedley ... celý popis

62.94

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darujte túto knihu ešte dnes
  1. Objednajte knihu a vyberte Zaslať ako darček.
  2. Obratom obdržíte darovací poukaz na knihu, ktorý môžete ihneď odovzdať obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nič sa nestaráte.

Viac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Commerce of Cartography

Nákupom získate 158 bodov

Anotácia knihy

Though the political and intellectual history of mapmaking in the eighteenth century is well established, the details of its commercial revolution have until now been widely scattered. In "The Commerce of Cartography," Mary Pedley presents a vivid picture of the costs and profits of the mapmaking industry in England and France, and reveals how the economics of map trade affected the content and appearance of the maps themselves. Conceptualizing the relationship between economics and cartography, Pedley traces the process of mapmaking from compilation, production, and marketing to consumption, reception, and criticism. In detailing the rise of commercial cartography, Pedley explores qualitative issues of mapmaking as well. Why, for instance, did eighteenth-century ideals of aesthetics override the modern values of accuracy and detail? And what, to an eighteenth-century mind and eye, qualified as a good map? A thorough and engaging study of the business of cartography during the Enlightenment, "The Commerce of Cartography" charts a new cartographic landscape and will prove invaluable to scholars of economic history, historical geography, and the history of publishing.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky Earth sciences, geography, environment, planning Geography Cartography, map-making & projections

62.94

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: