Creative License / Najlacnejšie knihy
Creative License

Kód: 04939271

Creative License

Autor Kembrew McLeod, Peter DiCola

How did the Depression-era folk-song collector Alan Lomax end up with a song-writing credit on Jay-Z's song "Takeover"? Why doesn't Clyde Stubblefield, the primary drummer on James Brown recordings from the late 1960s, including " ... celý popis

143.77

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darujte túto knihu ešte dnes
  1. Objednajte knihu a vyberte Zaslať ako darček.
  2. Obratom obdržíte darovací poukaz na knihu, ktorý môžete ihneď odovzdať obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nič sa nestaráte.

Viac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Creative License

Nákupom získate 356 bodov

Anotácia knihy

How did the Depression-era folk-song collector Alan Lomax end up with a song-writing credit on Jay-Z's song "Takeover"? Why doesn't Clyde Stubblefield, the primary drummer on James Brown recordings from the late 1960s, including "Funky Drummer" and "Cold Sweat," get paid for other musicians' frequent use of the beats he performed on those songs? The music industry's approach to digital samplingoincorporating snippets of existing recordings into new onesoholds the answers. Exploring the complexities and contradictions in how samples are licensed, Kembrew McLeod and Peter DiCola interviewed more than 100 musicians, managers, lawyers, industry professionals, journalists, and scholars. Based on those interviews, Creative License puts digital sampling into historical, cultural, and legal context. It describes hip-hop during its sample-heavy golden age in the 1980s and early 1990s; the lawsuits that shaped U.S. copyright law on sampling; and the labyrinthine licensing process that musicians must now navigate. The authors argue that the current system for licensing samples is inefficient and limits creativity. For instance, by estimating the present-day licensing fees for the Beastie Boys' Paul's Boutique (1989) and Public Enemy's Fear of a Black Planet (1990), two albums from hip-hop's golden age, the authors show that neither album would be commercially viable today. Observing that the same dynamics that create problems for re-mixers reverberate throughout all culture industries, the authors conclude by examining ideas for reform.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky Law Laws of Specific jurisdictions Intellectual property law

143.77

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: