Culture of Class / Najlacnejšie knihy
Culture of Class

Kód: 04939579

Culture of Class

Autor Matthew B. Karush

In an innovative cultural history of Argentine movies and radio in the decades before Peronism, Matthew B. Karush demonstrates that competition with Hollywood cinema and jazz music shaped Argentina's domestic cultural production i ... celý popis

34.23

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darujte túto knihu ešte dnes
  1. Objednajte knihu a vyberte Zaslať ako darček.
  2. Obratom obdržíte darovací poukaz na knihu, ktorý môžete ihneď odovzdať obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nič sa nestaráte.

Viac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Culture of Class

Nákupom získate 85 bodov

Anotácia knihy

In an innovative cultural history of Argentine movies and radio in the decades before Peronism, Matthew B. Karush demonstrates that competition with Hollywood cinema and jazz music shaped Argentina's domestic cultural production in crucial ways. Argentine producers tried to elevate their offerings to appeal to consumers seduced by North American modernity. At the same time, the transnational marketplace encouraged these producers to compete by marketing "authentic" Argentine culture. Domestic filmmakers, radio and recording entrepreneurs, lyricists, musicians, actors, and screenwriters borrowed heavily from a rich tradition of popular melodrama. Although the resulting mass culture trafficked in conformism and consumerist titillation, it also disseminated versions of national identity that celebrated the virtue and dignity of the poor, while denigrating the wealthy as greedy and mean-spirited. This anti-elitism has been overlooked by historians, who have depicted the radio and the cinema as instruments of social cohesion and middle-class formation. Analyzing tango and folk songs, film comedies and dramas, radio soap operas, and other genres, Karush argues that the Argentine culture industries generated polarizing images and narratives that provided much of the discursive raw material from which Juan and Eva Peron built their mass movement.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky Society & social sciences Society & culture: general Cultural studies

34.23

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: