Living Up to the Ads / Najlacnejšie knihy
Living Up to the Ads

Kód: 04937167

Living Up to the Ads

Autor Simone Weil Davis

In "Living Up to the Ads", Simone Weil Davis examines commodity culture's impact on popular notions of gender and identity during the 1920s. Arguing that the newly ascendant advertising industry introduced three new metaphors for ... celý popis

136.57

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darujte túto knihu ešte dnes
  1. Objednajte knihu a vyberte Zaslať ako darček.
  2. Obratom obdržíte darovací poukaz na knihu, ktorý môžete ihneď odovzdať obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nič sa nestaráte.

Viac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Living Up to the Ads

Nákupom získate 338 bodov

Anotácia knihy

In "Living Up to the Ads", Simone Weil Davis examines commodity culture's impact on popular notions of gender and identity during the 1920s. Arguing that the newly ascendant advertising industry introduced three new metaphors for personhood - the ad man, the female consumer, and the often female advertising model or spokesperson - Davis traces the emergence of the pervasive gendering of American consumerism. Materials from advertising firms - including memos, manuals, meeting minutes, and newsletters - are considered alongside the fiction of Sinclair Lewis, Nella Larsen, Bruce Barton, F. Scott Fitzgerald, and Zelda Fitzgerald. Davis engages such books as "Babbitt", "Quicksand", and "Save Me the Waltz" in original and imaginative ways, asking each to participate in her discussion of commodity culture, gender, and identity. To illuminate the subjective, day-to-day experiences of 1920s consumerism in the United States, Davis juxtaposes print ads and industry manuals with works of fiction. Capturing the maverick voices of some of the decade's most influential advertisers and writers, Davis reveals the lines that were drawn between truths and lies, seduction and selling, white and black, and men and women. Davis's methodology challenges disciplinary borders by employing historical, sociological, and literary practices to discuss the enduring links between commodity culture, gender, and identity construction. "Living Up to the Ads" will appeal to students and scholars of advertising, American studies, women's studies, cultural studies, and early-twentieth-century American history.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky Humanities History Regional & national history

136.57

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: