Multinational Corporations In Political Environments: Ethics, Values And Strategies / Najlacnejšie knihy
Multinational Corporations In Political Environments: Ethics, Values And Strategies

Kód: 05066687

Multinational Corporations In Political Environments: Ethics, Values And Strategies

Autor Usha C. V. Haley

"Multinational Corporations in Political Environments" advances and tests a theory of why foreign corporations leave host states. Theories of international business have often ignored the complexity of corporate decisions about le ... celý popis

141.42

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darčekový poukaz: Radosť zaručená
  1. Darujte poukaz v ľubovoľnej hodnote, a my sa postaráme o zvyšok.
  2. Poukaz sa vzťahuje na všetky produkty v našej ponuke.
  3. Elektronický poukaz si vytlačíte z e-mailu a môžete ho ihneď darovať.
  4. Platnosť poukazu je 12 mesiacov od dátumu vystavenia.

Objednať darčekový poukazViac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Multinational Corporations In Political Environments: Ethics, Values And Strategies

Nákupom získate 349 bodov

Anotácia knihy

"Multinational Corporations in Political Environments" advances and tests a theory of why foreign corporations leave host states. Theories of international business have often ignored the complexity of corporate decisions about leaving foreign countries, generally assuming that the economic and competitive reasons that prompt multinational corporations to enter host states also explain their subsequent reasons for leaving. Alternatively, this book proposes a theory of how different stakeholders' values and ethics shape multinationals' strategic leaving behaviours. Tested in South Africa when US multinationals were facing diverse pressures from stockholders, governments and consumers to leave, the research provides a prism to isolate how different stakeholders' actions influenced multinationals' behaviours. Detailed analyses of subsidiary-level archival data over a period of four crucial years revealed that the multinationals engaged in diverse forms of leaving reflecting their involvements, strategies and stakeholders' influences. The research, the first to test which stakeholders' strategies, including boycotts and sanctions, influenced multinationals and which did not, and to identify their effects on multinationals' behaviours, has enormous implications for policy makers, managers and social activists. The book also applies the findings and explores implications for recent stakeholders' attempts at influencing multinationals and governments, such as Nike in Asia and the Burmese government, through sanctions, resolutions and boycotts.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky Economics, finance, business & management Business & management Ownership & organization of enterprises

141.42

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: