Kód: 01612828
Document from the year 2008 in the subject Pedagogy - Common Didactics, Educational Objectives, Methods, grade: "-", Pedagogická fakulta Nitra - Slowakei, 45 entries in the bibliography, language: Slovakian, abstract: Pojem výchov ... celý popis
Nákupom získate 156 bodov
Document from the year 2008 in the subject Pedagogy - Common Didactics, Educational Objectives, Methods, grade: "-", Pedagogická fakulta Nitra - Slowakei, 45 entries in the bibliography, language: Slovakian, abstract: Pojem výchovno-vzdelávací proces nás nabáda k tomu, aby sme ho chápali len ako cinnost zameranú na výchovu a vzdelávanie. To za star ie, klasické chápanie iaci chodia do koly, aby získali nové vedomosti, zrucnosti a návyky, aby boli vychovávaní v súlade s po iadavkami spolocnosti a pod. Prirodzene, tieto úlohy kola plní aj dnes, a bude já plnit aj v budúcnosti. Av ak aj ten, kto sa priamo nezaoberá kolou, kolstvom a výchovou mláde e, si uvedomuje, e v rámci týchto dvoch hlavných " úloh výchova a vzdelávanie plní kola vela dal ích úloh. Spomenieme aspon niektoré z nich:- oblast vzdelávania (kognitívna): vedomosti, spôsobilosti,formatívnost (rozvoj poznávacích schopností), samostatnost, rozvoj schopností, tvorivost, autodidakcia...,- oblast výchovy (postoje): citová oblast, sebavýchova, hodnotová orientácia, sebahodnotenie, socializácia, empatia, sociálno-komunikatívne zrucnosti...- oblast psychomotorická (motorické zrucnosti): pohybové zrucnosti, práca s nástrojmi ...Iste netreba osobitne prízvukovat, e po iadavky na výchovno-vzdelávací proces neustále rastú. Jeho zdokonalovanie nekdy také staré ako kolovanie. To za mo né dokladovat viacerými snahami a my lienkami v etkých pokrokových pedagógov. Skutocnostou nekdy v ak aj to, e skvalitnovanie a prehlbovanie úcinnosti výchovno-vzdelávacieho procesu sa stalo velmi aktuálnym v na om dvadsiatom storocí, najmä v ostatných desatrociach, co za spôsobené obrovským rastom mno stva poznatkov vo v etkých vedných odboroch. Tak zretelom na tento fakt pedagogika postrehla, e dochádza k disproporcii, k rozporu medzi poznatkami, rastúcimi potrebami spolocnosti a mo nostami jedinca, ale aj koly zvládnut narastajúce mno stvo poznatkov. Tento rozpor na hnacou silou - cinitelom, ktorý vedie pedagógov prakticky v etkých krajín k hladaniu a overovaniu úcinnej ích metód a foriem výchovno-vzdelávacej práce, vedie súcasne k rozvíjaniu pedagogickej teórie, ktorá spätne pôsobí na prax. Popri vedecko-technickom pokroku, lep ie povedané v úzkej spojitosti s ním, sú to aj zmeny ivotného týlu, akcelerácia vývinu mláde e, nové poznatky o ucení a rad dal ích cinitelov, ktoré výrazne ovplyvnujú doteraj iu pedagogickú prax a vedú k jej skvalitneniu
61.88 €
Osobný odber Bratislava a 2642 dalších
Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies
Nákupný košík ( prázdny )
Nachádzate sa: