Recycling Culture Industries of the Sublime / Najlacnejšie knihy
Recycling Culture Industries of the Sublime

Kód: 09362074

Recycling Culture Industries of the Sublime

Autor Noha Hamdy

This study opens up new territory in the field of intermediality. It aims at extending Bolter's and Grusin's groundbreaking theory of remediation to media emplotments of 'consensus sublimes' in narrative fiction and documentary fi ... celý popis

26.63

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darujte túto knihu ešte dnes
  1. Objednajte knihu a vyberte Zaslať ako darček.
  2. Obratom obdržíte darovací poukaz na knihu, ktorý môžete ihneď odovzdať obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nič sa nestaráte.

Viac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Recycling Culture Industries of the Sublime

Nákupom získate 67 bodov

Anotácia knihy

This study opens up new territory in the field of intermediality. It aims at extending Bolter's and Grusin's groundbreaking theory of remediation to media emplotments of 'consensus sublimes' in narrative fiction and documentary film in the period preceding and following 9/11. Contemporary versions of the sublime have been mostly media-specific imports of what Naomi Klein calls "disaster capitalism", a fear industry which has thrived on exporting and marketing catastrophe through the televisual to ensure the commodification and dissemination of spectacle. In light of this, Recycling Culture Industries of the Sublime sets out to gauge a remediatory visual rhetoric in contemporary narratives on terror, and the extent to which it has been determined by a global Kulturindustrie of "shock and awe". Through a broader cultural lens, Hamdy proceeds to unravel links between filmic/narrative practices in (p)remediation and an emergent war rhetoric paving the way for subsequent US campaigns of armed intervention in the War on Terror. Besides providing nuanced textual readings of excerpts from DeLillo's Mao II and Underworld, the present study focuses on the iconography of the controversial picture of the 'Falling Man', as it circulates through American journalism, documentary film and fiction. Within an interdisciplinary framework, Johan Grimonprez' Dial History provides a new transatlantic (European) perspective on Don DeLillo: the Belgian film artist's self-assigned vocation to dismantle that congruence of terror and its media machine in an age of media spectacle makes of him a vibrant extension of DeLillo's voice in postmodern film culture. How might documentary film and literature, emerging from the European and American political left, constitute an ethical challenge to the visual politics of terror(ism)? In this book, Johan Grimonprez and Don DeLillo emerge as prime interrogators of our contemporary televised sublime.

Parametre knihy

Zaradenie knihy Knihy po anglicky Literature & literary studies

26.63

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: