Fashioning Society, or, The Mode of Modernity / Najlacnejšie knihy
Fashioning Society, or, The Mode of Modernity

Kód: 01762045

Fashioning Society, or, The Mode of Modernity

Autor Christian Huck

Clothes make the man, people say. That fashion makes society modern, is the central argument of this book. Only if there is fashion in the double sense of something to wear and something to follow can society find stability in oth ... celý popis

41

Bežne: 43.16 €

Ušetríte 2.16 €

Dostupnosť:

50 % šancaMáme informáciu, že by titul mohol byť dostupný. Na základe vašej objednávky sa ho pokúsime do 6 týždňov zabezpečiť.
Prehľadáme celý svet

Informovať o naskladnení

Pridať medzi želanie

Mohlo by sa vám tiež páčiť

Darujte túto knihu ešte dnes
  1. Objednajte knihu a vyberte Zaslať ako darček.
  2. Obratom obdržíte darovací poukaz na knihu, ktorý môžete ihneď odovzdať obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nič sa nestaráte.

Viac informácií

Informovať o naskladnení knihy

Informovať o naskladnení knihy


Súhlas - Odoslaním žiadosti vyjadrujem Súhlas so spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

Zašleme vám správu akonáhle knihu naskladníme

Zadajte do formulára e-mailovú adresu a akonáhle knihu naskladníme, zašleme vám o tom správu. Postrážime všetko za vás.

Viac informácií o knihe Fashioning Society, or, The Mode of Modernity

Nákupom získate 101 bodov

Anotácia knihy

Clothes make the man, people say. That fashion makes society modern, is the central argument of this book. Only if there is fashion in the double sense of something to wear and something to follow can society find stability in otherwise endless reciprocal observations. This study reveals which modes of seeing and presenting, which forms of describing and depicting, of producing and selling, of trading and advertising dress are necessary so that fashion can fulfil its role at the heart of modern society. As a paradigmatic case for the emergence of fashion, the book examines the society of London in the early eighteenth century by looking at newspapers and conduct books, Defoe and Hogarth, trade manuals and handbills, novels, prints and engravings, Pamela, Fantomina and the Harlot s Progress. By means of these and other representations of fashion, people became able to adjust their behaviour according to a new, second reality, an imaginary normality produced by the media. Taking a multiperspectival approach, this book combines cultural and media studies, sociology, costume history and literary studies to show that modern society is founded on something as ephemeral and frivolous as fashion whether we like it or not.

Parametre knihy

41

Obľúbené z iného súdka



Osobný odber Bratislava a 2642 dalších

Copyright ©2008-24 najlacnejsie-knihy.sk Všetky práva vyhradenéSúkromieCookies


Môj účet: Prihlásiť sa
Všetky knihy sveta na jednom mieste. Navyše za skvelé ceny.

Nákupný košík ( prázdny )

Vyzdvihnutie v Zásielkovni
zadarmo nad 59,99 €.

Nachádzate sa: